IMDG CODE

IMO – the International Maritime Organization – is the United Nations specialized agency with responsibility for the safety and security of shipping and the prevention of marine and atmospheric pollution by ships. IMO’s work supports the UN sustainable development goals.
żródło https://www.imo.org/en

Konwencja o Międzynarodowej Organizacji Morskiej

Kluczowe konwencje IMO

IMO – Międzynarodowa Organizacja Morska – jest wyspecjalizowaną agencją ONZ odpowiedzialną za bezpieczeństwo i ochronę żeglugi oraz zapobieganie zanieczyszczaniu morza i atmosfery przez statki. Praca IMO wspiera cele zrównoważonego rozwoju ONZ.

Międzynarodowa konwencja o bezpieczeństwie życia na morzu ( SOLAS , 1974, z późniejszymi zmianami.

Międzynarodowa konwencja o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki, 1973 r., Zmieniona Protokołem z 1978 r. Do niej oraz Protokołem z 1997 r. ( MARPOL )

Międzynarodowa konwencja o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania im świadectw oraz pełnienia wacht ( STCW ), z późniejszymi zmianami, łącznie ze zmianami z Manili z 1995 i 2010 r.

Konwencje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony na morzu oraz relacji statek / port

Konwencja w sprawie międzynarodowych przepisów o zapobieganiu zderzeniom na morzu ( COLREG ), 1972

Konwencja o ułatwieniach w międzynarodowym ruchu morskim ( FAL ), 1965

Międzynarodowa konwencja o liniach ładunkowych (LL), 1966

Międzynarodowa konwencja o poszukiwaniu i ratownictwie morskim (SAR), 1979

Konwencja o zwalczaniu bezprawnych czynów przeciwko bezpieczeństwu żeglugi morskiej (SUA) z 1988 r. Oraz Protokół w sprawie zwalczania bezprawnych czynów przeciwko bezpieczeństwu platform stacjonarnych znajdujących się na szelfie kontynentalnym (oraz protokoły z 2005 r.)

Międzynarodowa konwencja o bezpiecznych kontenerach (CSC), 1972

Konwencja o Międzynarodowej Morskiej Organizacji Satelitarnej ( IMSO C), 1976 

Międzynarodowa konwencja Torremolinos o bezpieczeństwie statków rybackich (SFV), 1977, zastąpiona przez Protokół Torremolinos z 1993 r .; Porozumienie z Kapsztadu z 2012 r. W sprawie wykonania postanowień Protokołu z 1993 r. Odnoszącego się do Międzynarodowej konwencji Torremolinos o bezpieczeństwie statków rybackich 

Międzynarodowa konwencja o wymaganiach w zakresie wyszkolenia, wydawania świadectw i pełnienia wacht dla personelu statków rybackich (STCW-F), 1995

Specjalna umowa handlowa dotycząca statków pasażerskich (STP), 1971 i Protokół o wymaganiach przestrzennych dla specjalnych handlowych statków pasażerskich, 1973

Konwencje dotyczące zapobiegania zanieczyszczaniu morza

Międzynarodowa konwencja o odpowiedzialności cywilnej za szkody spowodowane zanieczyszczeniem olejami (CLC), 1969

Protokół z 1992 r. Do Międzynarodowej konwencji w sprawie ustanowienia międzynarodowego funduszu odszkodowań za szkody spowodowane zanieczyszczeniem olejami (FUND 1992)

Konwencja dotycząca odpowiedzialności cywilnej w dziedzinie przewozu materiałów jądrowych drogą morską (NUCLEAR), 1971 r.

Konwencja ateńska w sprawie przewozu morzem pasażerów i ich bagażu (PAL), 1974

Konwencja o ograniczeniu odpowiedzialności za roszczenia morskie (LLMC), 1976

Międzynarodowa konwencja o odpowiedzialności i odszkodowaniu za szkody związane z przewozem morskim substancji niebezpiecznych i szkodliwych (HNS), 1996 (i Protokół z 2010 r.)

Międzynarodowa konwencja o odpowiedzialności cywilnej za szkody spowodowane zanieczyszczeniem olejami bunkrowymi , 2001

Międzynarodowa konwencja o usuwaniu wraków w Nairobi , 2007

Międzynarodowa konwencja o pomiarze pojemności statków (TONNAGE), 1969

Międzynarodowa konwencja o ratownictwie (SALVAGE), 1989